sobota, 5 czerwca 2010

Kod Q - warto znać.

Zamieszczam wybrane przeze mnie kody Q stosowane zazwyczaj przy łącznościach DX. Miłej nauki. Dobrej propagacji.

Kod Q
QAZ burza, wyłączam stację
QQQ przerywam łączność, wyjaśnienia przy następnym QSO
QRA moja stacja nazywa się...
QRB odległość między nami wynosi ... km
QRM mam zakłócenia od innych stacji
QRN mam zakłócenia atmosferyczne
QRO zwiększ moc, zwiększam moc
QRP zmniejsz moc, zmniejszam moc
QRT przerwij nadawanie, kończę pracę
QRV jestem gotów do pracy, jestem czynny w eterze
QRZ woła cię stacja, kto mnie woła
QSB siłą twoich sygnałów waha się
QSL potwierdzam odbiór
QSO mam łączość
QST wiadomość dla wszystkich krótkofalowców
QSY przejdź na częstotliwość ...
QSX słucham na częstotliwości ...
QTH moja miejscowość jest ...
QTR dokładny czas jest ...
QWX stan pogody

Makson

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz