środa, 5 maja 2010

CB radio w samochodzie u Maksona.

Witam wszystkich!
Po dłuższej przerwie postanowiłem napisać kilka zdań o mojej instalacji UKF FM -CB radio w moim samochodzie.
Mój samochód ( w zasadzie Iwony :) ) to bardzo popularny Lanos – rocznik 99 w kolorze – ciemna metalic „żabka”.


CB radio jakie aktualnie używam, to znany wszystkim Alan 48 plus MULTI. Antena - stara Sirtel S9 PLUS. Oto fotka CB radio zamontowanego w kokpicie samochodu.


Radio pasuje IDEALNIE we wnękę położoną poniżej radia UKF. Jeśli ktoś ma dylemat jakie radio kupić i gdzie zamontować - polecam Alana 48 plus w centralnym kokpicie Lanosa. We wnękę pasują również inne radiotelefony – ja woziłem przez chwilę Presidenta Taylora I i Onwę S-mini – wymagało to co prawda gumowych podkładek (duża wnęka).


Jeśli chodzi o instalację antenową postanowiłem pozbyć się firmowej oryginalnej anteny teleskopowej w tylnym błotniku i w to miejsce zamontowałem popularny „grzybek” DV27. Okazało się, że pasuje idealnie. Pomimo, że dziura pod antenę jest spora (hatback-i takie mają) gumowa uszczelka zakrywa otwór w błotniku. Instalacja antenowa jest poprowadzona na stałe, pod plastykami, dywanikiem etc.






Firmowe 4 m przewodu RG58 okazało się wystarczające do podłączenia CB radio w kokpicie centralnym. Zasilanie – podłączone ze sterowania ze stacyjki – przy wyjęciu kluczyka mam pewność ze wyłączyłem radio. Jeśli chodzi o instalacje UKF-FM radio to zastosowałem Spliter antenowy (Alan MIX 27 – cena ok. 70 zł).



Okazało się to wystarczającym rozwiązaniem do jednoczesnej pracy na CB i słuchaniu ulubionych rozgłośni UKF FM (testy na terenie Warszawy, nie wiem co będzie poza miastem). Zamieszczam fotki opcji radio zdemontowanego (czas ok 10 sek na wyjęcie, nie mam ochoty stracić szyby i radio będąc na zakupach).






Jakie są moje plany:

1.Zakup "wspomagacza" typu KL (w tej opcji rezygnuje z splitera MIX 27).

2.Zakup nowego auta :)




Polecam przyjrzenie się na zamieszczone foto – ewentualne pytania w komentarzach.


Pozdrawiam Piotr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz